![]() Sõda ja rahu
Must-valge Märtson
2016-06-01 06:53:45
Kuni "Eesti Vabariigi olukorrani..." võib Sm Märtsoniga nõus olla, kuid kuni sinnamaani on tema maailmanägemine küll päris must-valge.
Et USA on nn maailma sandarmiks olles paljudes konfliktides olnud, on ju õige.Kuid sama on ju Venemaaga-tema ajalugu on ju sõdade ajalugu.Kunagi tungis talle Napoleon kallale-õige.Et Saksamaa 1941.a.seda oma liitlasega tegi , ja miks, sellest on palju räägitud.Küll aga tahaks Sm Märtsonilt selgitust:"Teatavasti pole USA-l naabreid, kes teda pidevalt ohustaksid, küll on aga sellised Venemaal."Kes siis Venemaa naabritest teda ohustavad?Eesti, Läti, Leedu, Soome, Kasahstan, Norra, Mongoolia, Jaapan, Gruusia jne jne?Ukraina?Märtson võiks enne mõelda, kui lobisema kipub. Nii nagu on USA-l oma suurriiklikud huvid, on need ka Venemaal ja see on reaalsus.Meie väikeriigina peaksime oskama suure ja alati mitte sõbraliku naabriga Soome kombel läbi saada-selles on Märtsonil õigus. Viimased uudised Venemaa tandrilt: Lavrov teatas, et Kuriilid jäävad Venemaale; teatati, et korraldatakse referendum Osseetia ja selle naabri liitmise kohta Venemaaga.Märtsoni kommentaarid?
kai
2016-06-01 07:26:51
Marina Kaljurand käis alles Ameerikas ja ütles, et Eesti suurim vaenlane on Venemaa! Mida on Venemaa meile teinud? Küll aga veab Taavikene Tapale Ameerika sõdureid ja sõjatehnikat.
Kas Eesti alustab sõda Venemaaga? Meie eliit on oma kodinad juba kokkupakkinud ja kui läheb KUUMAKS -tegutsemiseka, lasevad jalga Ameerikasse, kus neil juba on kinnisvara ostetud. Meie rahvas aga jääb sõjakoldesse. Putin ütles selgelt-MEIE SÕDA EI ALUSTA KELLEGI VASTU,AGA KUI TORU ON MEILE PÖÖRATUD,ANNAME ENNETAVA LÖÖGI. Seda tahab meie eliit?
to kai
2016-06-01 07:46:00
Kui sa oled idioot, siis oled seda elu lõpuni. Sinu unistuste venemaal on ka vanadekodusid, mine sinna ja saad oma vanaduse viimase jupi "headuse" kantsis vegeteerida.
maali maalt
2016-06-01 07:59:24
Me liiga palju keskendume suurriikide probleemidele. Vahest on selline tunne, et 25 aasta jooksul on meil Eestis sündinud pimedad ja kurdid.
Ajalugu ikka ja jälle kordub. Kõige hullem stsenaarium meie väikeriigi jaoks on, kui kaks suurt hambuni relvastatud riiki lepivad jälle kokku puhvertsooni loomiseks Eestis, mis on Venemaa mõjusfääris.
Aja Lugu
2016-06-01 08:51:23
Kui meie valitsus ja NATO mõtleksid tegelikult Eesti kaitsmisele, siis tuleks tegeldagi Eesti kaitsevõime tugevdamisega.See tähendaks tankitõrje võimekust, õhutõrje võimekust ja üldist kaitse, aga mitte ründe võimekust. Ja eelkõige rahvagruppide ühtsust. Aga mida tegelikult tehakse? Tuuakse siia USA tanke mis on ju tegelikult ründe, mitte kaitserelvastus!Loomulikult on Venemaa sunnitudpanema teisele poole piiri omad tankid vastu. Hoopis suurem probleem on pidev vaenu õhutamine eestlaste ja vene kogukondade vahel omas riigis. Sellega tegelevad nii valitsus kui ka KaPo. Miks? Et Venemaal oleks kergem siin konflikti esile kutsusda ja siis "vabatahtlikke" omadele appi saata?
2016-06-01 09:53:12
Seni on Keskerakond ära hoidnud vaenu õhutamise eesti ja mitte-eesti kogukondade vahel. Kui Keski hakatakse nüüd uute, eurolike juhtide poolt ümber orienteerima, kuhu me siis jõuame?
Ants
2016-06-01 11:09:59
Kaiel on ajalugu meelest läinud , Sinul tuleks uuesti kooli minna ,kuid "Maalile maalt" on õigus ajalugu kordub ikka ja jälle . Kaie sugustel on meelest läinud ,et enne teist maailmasõda püüdis Eesti Wabariigi president Päts ,et Eesti oleks lausa ÜLI NEUTRAALNE riik ,ta keelas kaitserajatiste loomise idapiirile ,et Venemaa ei saaks öelda ,nagu siin keegi enne Venemaa kohta -"kui püssitoru ots suunatud meie poole,siis ründame esimesena". Päts ei lubanud isegi tuhandeid tankimiine millised valmistanud Eesti kaitsetööstus maha panna idapiirile, keelas Eesti sõjatööstuse väga hea automaadi _"Arsenali automaat" tootmise . Ikka selleks ,et suur naaber veenduks Eesti rahuarmastuses kes isegi kaitseks ei relvastu vaid usaldab suurt naabrit . Soome keda kiidetakse valmistus aga hoopis sõjaks . Ja mida näitas meile ajalugu . N.Liit esitas Eesti Wabariigile ultimaatumi --aega vastamiseks 24 tundi " Kas Eesti riik lubab N.Liidu sõjaväe baasi Eesti territooriumile või algab sõda N-Liidu ja Eesti vahel" . Eesti kes polnud relvastunud ega midagi teinud oma riigi kaitseks nõustus sõjaväebaasidega Paldiskis . Sõlmiti kõrgel tasemel riigijuhtide allkirjadega leping kus kirjas ---"Baasid on ainult KAITSE otstarbelised N Liidule ja seal olevad sõjaväelased ei tohi väljuda baasist ega sekkuda Eesti riigi siseasjatesse ." Tegelikult väljusid vene tankid täies kooseisus Paldiski baasist ja sõitsid Tallinna . Okupeerides Eest Wabariigi pealinna . Stalin oli Riigipöörde korraldajaks saatnud Tallinna seltsimees Zdanovi kes siin kõike korraldas . Nii "rahva soovil" liitus ka Eesti Wabariik Nõukogude Liiduga . Alles aastaid hiljem peale sõda avalikustati suurriikide salapaktid MRP ja Kolmikpakt kus balti väikeriigid olid "peenraha", nende kinkimiseks siia või sinna . Stalin oma alatuses sõlmis koguni kaks pakti korraga ühes MRP paktis suur Saksamaa liitlane ja sõber , teises "Kolmikpaktis liitlane Inglismaa ja Prantsusmaaga . Kes selle eest Stalinile peale baltimaase ka Soome ja Põhja Rootsi lubasid . Stalin otsustaski rünnata Saksamaad "seljatagant" koondas läänepiirile tohutu sõjaväe ja sõjatehnika mis kaugelt ületasid Saksamaa "Wermahti" . Hitler kes sai teada sellest ülisalajasest paktist tegi nii nagu siin Venemaa lubas teha -"kui tema poole püssitoru keeratakse ,ründab ise esimesena" .Pole vajadust edasi kirjutada tõelist ajalugu. Nii ,et õiged on "maali maalt"sõnad ajalugu kordub, kuid see kordub ka siis kui me midagi ei teeks oma riigi kaitseks . Soome on aga näide ,et N.Liit polnudki nii tugev kui kisas . Soome hakkas vastu ja jäi riigina püsima ! Jälle näide ajaloost mis õigustab enda kaitsmist mite teha nii nagu tegi Päts .
metsakass
2016-06-01 11:12:09
Soovita nii mõnelgi lugeda ja viia ennast kurssi ajalooga (Imeline ajalugu) , kus on selgesõnaliselt öeldud, et kõik sõjad on saanud alguse USA tegevusest. Ei pea alati kasutama püssi ja padrunit vaid tuleb osata sõda õhutada. Ameerikal on vaja pidevalt toota uut sõjatehnikat, kuid vana tuleb enne kuskil ära kasutada. Selleks aga ongi meie riigi rumalad, sõda mittenäinud riikijuhtivad poisikesed. Kulla jõmpsikad - sõda ei ole mäng ja seda koos ameeriklastega õhutada ei tohi. Ja kui teid sõda tõesti nii hullult huvitab, siis mis te siin passite, kebige sinna kus sõditakse. Minge sinna ja tehke seal midagi kasulikku ära.Siin olete te puugid rahva kukil.
kai
2016-06-01 11:45:23
Ants, mul on ajalooga kõik korras,kui mitte arvestada, et vanus on ka oma töö teinud. Päts müüs Eesti maha! Elas nagu Kuninga kass NSVLiidus hotellis, kuni Stalini surmani. Alles haigena paigutati ta haiglasse-hullumajja, kus väidetavalt olid ka "Napoleon" ja teised.
Venemaa / praegune/ ei ole NSVL, jäta see juba meelde, ajad on teised. Ja lõpeta see USA kiitmine, pole suuremat mõrtsukat kui nemad.
kiin
2016-06-01 11:54:19
Ma sooviksin kaile tema elu lõpuaastateks täpselt neidsamu "kuninglikke kassitingimusi" mis langesid osaks Pätsile.
Major
2016-06-01 13:03:21
Axel. Esiteks Venemaal oli Ukrainaga territoriaalse puutumatuse lepe.
Teiseks. Ameerika Ühendriikidel on naabrid. Näit. Mehhiko. Kolmandaks. Kui Venemaa agressioonid oma naabermaade suhtes lähtuvad riiklikest huvidest, siis nad agressioonid ei olegi???? Käi perse oma sellise Venemaa perset lakkuva mölaga. Ja Urmi peab ikka ka imelik olema, kui ta sellist jura avaldab.
maali maalt
2016-06-01 13:28:22
Metskassil on õigus. II M.sõda hakkas ju USA õhutusel. Kõige suurem sõjatehnika tootja oli vana presidendi Bushi isa. USA oli samuti nagu nüüdki oma suurte võlgade pärast pankrotti minemas ja ainus asi, mis päästis oli sõjatehnika müümine Lääne-Euroopa riikidele nii Suurbritanniale, Prantsusmaale jt. Baltimaade mahamüümine USA ja Suurbritannia poolt toimus ikka Jaltas ja Teheranis. Mis te arvate, et ta nüüd ei müü meid maha, mingi vahetuskauba eest. Kes on korra reetnud, see reedab kogu aeg ja ei maksa uskuda seda mesimagusat juttu meie poisikluttide suust, et NATO aitab meid. Mis Eesti relvastamisest te räägite, kui piiri taga seisab 300 tuhat hambuni relvastatud sõdurit.
kai
2016-06-01 14:31:24
to kai, Ants ja kiin. Solvata pole ka vaja, kõigil on asjadest oma arvamus. Aga rumalatega ma ei hakka vaidlema. Kuhugi ma minna ei plaani, katsun sajani vastupidada.
2016-06-01 14:40:54
Pole kahtlustki, et kai ja temasugused "mõttehiiglased" veavad sajani välja - umbrohi ju ei hävine. Õnneks sellised rämpsisendid on Eesti ühiskonnas kaduvas vähemuses ja mingit tõsist mõju enamuse arvamusele ei avalda, ainult vinguvad, virisevad ja igatsevad oma venemaad taga.
Eesti
2016-06-01 14:58:13
sobib USA-le senikaua, kuni me talle kasulikud oleme.
Ants
2016-06-01 15:48:20
Paistab Kaiel on juba kõik tõde meelest läinud või olid ka 1940 aastatel mõni "komsomolka" ? Päts mitte ei müünud Eestit maha vaid "sinisilmselt" uskus N.Liidu lubadusi . Ja see "kuninga kass " elas vaid mõned päevad Moskva hotellis kui NKVD ta paigutas hullumajasse . See oli üks viis peale mahalaskmise või sunnitöö laagri kuidas inimesest lahti saada . Kas mäletad Stalini ütelust --"Pole inimest pole ka probleemi" Hullumajas oli ta tõesti "kuninga kass või Napoleon " Mida tead Sina Ameerikast ? --lugesid vene propaganda raamatu mula ? . Millistele naaber-riikidele on USA esimesena kallaletunginud ? Ja kas loen ette kui palju on seda teinud N-Liit või nüüd tema õiglusjärglane Venemaa . Võtame või Ukraina ,mis õigusega Venemaa okupeeris Krimmi ja tungis ida - Ukrainasse . Venemaa on siin selge agressor seda tunnistab kogu maailm ----peale meie Kaie. Räägi veel nüüd ka seda leiertatud Venemaa propaganda juttu --- Süütu reisilennuki ei olevat alla lastud mitte Venemaale kuuluvast õhutõrje süsteemist "Buck" vaid mingid müstilised Ukraina lennukid ründasid 10.000 meetri kõrgusel reisilennukit !? . Oli agressor riik N.Liit ja ka tema õigusjärglane Venemaa . On Sinul ainust fakti ,et see nii ei ole ?
2016-06-01 15:55:43
See isend kai on mooseslaste ususekti fanaatik ja samasugune patoloogiline valetaja nagu mingi teine burešinlane maali
kiin
2016-06-01 16:57:08
Päts oli halastamatu realist. Ning reaalsus 1939 oli selline et sõja puhul Venemaaga ( kui me baasidelepinguga soostunud poleks) oleks juba siis juhtunud meiega palju hullemaid asju kui on tehtud tänapäeval tsetseenidega. Eesti- NSVL sõja puhul oleks vene sõjanduslik teerull sõitnud meist üle säherdusel moel et tänaseks poleks siit Eestimaalt enam mõtet eestlasi ka tikutulega otsida.
Rein
2016-06-01 18:33:22
Olen kiiniga nõus, vastuhakkamine NSVL-le oleks kaasa toonud genotsiidi, mille tagajärjel oleks ilmselt me rahvas lõplikult hävinud. Mis sõda see Ameerika veel alustas? Nii absurdset väidet pole ammu siin kommentaariumis lugenud, Euroopa oli teise maailmasõja alguseks end hambuni relvastanud ja ikka Ameerika süüdi? Ma ei saagi sellest USA-t vihkavatest kommentaaridest ja retoorikast aru, mida ta siis otseselt halba on teinud, tahaks mõnda fakti. Isegi nende sissetungimised Afgaani või Iraaki viidi läbi siidkinnastes, võrreldes mõne teise riigiga. Vaadaku kasvõi praegust Süüriat, kus Venemaa lauspommitab linnu, hävitades haiglaid, koole jne, samal ajal kui USA kulutab kordades rohkem raha ja selleks et anda ainult kalkuleeritud tulelööke sõjaliste sihtmärkide pihta. Kui aga kogemata ameeriklased mõnele tsiviilobjektile pihta saab, siis puhkeb tõeline torm, et mõrvarid ja kaabakad, samal ajal kui Putini lennukid pommitavad MEELEGA neid, aga keegi ei kurda.
2016-06-01 18:52:06
Putin on kesikutele oma....aga ameeriklased vaenlased.
|