Logo
13. juuni 2018
23 (1104)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Saaremaa sillal kohtub romantika realismiga

ENN EESMAA,      13. juuni 2018

Saarte ja mandri sillaga ühendamise idee on vanem kui Eesti Vabariik, kuid just tänu ettevõtjate plaanile see erakapitali abil ehitada näib sillaühendus mandri ja saarte vahel reaalsem kui ealeski varem.

 

Juba 19. sajandil võttis Saaremaa aadelkonna esinduskogu väinade ületamise küsimuse üles ning rajas Väikese väina tammi. Uuesti kerkis silla rajamise projekt üles taasiseseisvumise järel. Alates sellest ajast on silla rajamise ideed kasutatud valimiskampaaniates ning lisatud arengukavadesse, tehtud paarkümmend analüüsi ja küsitlust, kaalutletud nii erinevaid trasse ja sillatüüpe kui ka tunneli rajamise võimalust. Sild on alati piirimail paistnud, kuid kas saarlased seda ka tegelikult soovivad?

Saaremaa sild on ühtehoidvad saarte elanikud polariseerinud. Kui saarlased on veel enamjaolt silla poolt, siis Muhus ollakse silla suhtes äärmiselt skeptilised. Head ühendused edendavad ettevõtlust ja turismi, seeläbi tõstes saarte elanike elukvaliteeti. Kuid sild maabub ennekõike Muhu saarel, asetades sellega saare liiklusele veelgi suurema koormuse. See omakorda tõstab saarel üldist mürataset ning sild, mis maabub sadamast põhja pool, loob uue trassi, mis jaotab ümber saare kinnisvarade hinnad. Muhu on tuntud oma rahuliku olemise poolest, kuid selle elanikud ja ettevõtted kardavad, et silla rajamine, erinevalt Saaremaast, langetab saare elukvaliteeti ja ettevõtlust.

Püsiühendus mandriga leevendaks ekspordiga tegelevate ettevõtete transpordikulusid ning praamigraafikust sõltumist. Lisaks ettevõtetele sõltuvad praamigraafikust ka mandril või välismaal töötavad saarlased, kes on teinekord sunnitud õhtul sadamasse jäänud praami tõttu öö mandril veetma.

Lisaks on saare külastajate ja elanike arv pidevas kasvus. Kuigi valitsus on planeerinud lisapraami ja suurema lennuki, ei pruugi sellest piisata kasvava koormuse leevendamiseks. Sild leevendaks seda märkimisväärselt, sest kui turistidele on praamijärjekorras vahest isegi romantiline ja põnev aega veeta, on igapäevaselt mandri ja saarte vahel liiklejale see aja- ja rahakulu. Kuid kasvav turistide arv paneb saarlased muretsema oma keskkonna säilitamise pärast.

Silla rajamine mandri ja saarte vahele mõjutab kõiki Muhu ja Saaremaa elanikke. Just sellepärast tuleks saartel läbi viia rahvahääletus, et järgmisel valitsusel oleks tuleval aastal lisaks ministeeriumi tehtavale ehituse maksumuse ja silla sotsiaal-majandusliku mõju analüüsile teada ka rahva arvamus.

 

Keskmõte:

Silla rajamine mandri ja saarte vahele mõjutab kõiki Muhu ja Saaremaa elanikke.

Just sellepärast tuleks saartel läbi viia rahvahääletus.

 

 

Enn Eesmaa,

Riigikogu I aseesimees, Saaremaa vallavolikogu liige

 



Viimati muudetud: 13.06.2018
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail