|   Transpordi korraldamine on riigi ülesanne
enn 
2005-08-24 14:57:45
 Väga õige ! Aga milline poliitiline jõud Eestis oleks 
valmis mõistlikku programmi ellu viima?  
TeTe 
2005-08-25 11:56:16
 olen põhimõtteliselt nõus kirjutatuga. aga jõud on 
praeguses eestis minu arvates nii seatud,et ühitranspordist 
küll kõneldakse ja vahel maalitakse kohe väga ilusaid 
unistuste pilte. kuid tegelikkuses on asi ikka vaga 
kehvasti. linnaliikluses aina hõrendatakse graafikuid. 
tuleb hakata minema bussi peale nagu  seda maal 
tehakse-kindlale bussile ja igaksjuhuks 5 min varem! 
on küll uusi busse ja trolle, aga juba pikka aega pole 
rajatud ühtegi uut trolli ega trammi liini? tallinna ümber 
on tekkinud uus eeslinnade vöönd,kuid ilma 
ühistranspordita! ilma autota pole seal võimalik elada! 
riigi ainuke arvestatav rahvusvaheline lennujaam on 
tegelikult linnaga ühistranspordi kaudu ühendamata!teist 
linna (pealinna) ma niisugust ei tea.mõigu buss pole siin 
tõsine variant.varasele lennule ja hiliselt lennult pole 
võimalik ühistransporti kasutada. minu arvates on see vale. 
troll või tramm sobiks väga hästi ka mõnda teise eesti 
linna-pärnu on välja venitatud piki mere äärt, 
tartusse ja k-järve ja jõhvi vahele näiteks.või isegi narva 
-jõhvi vahele.  
auto on muutunud eestis suureks mõrvariks!äkki hea 
ühistransport jätaks meid rohkem ellu. 
rongiliiklus on täiesti rikutud, pean silmas reisiliiklust. 
pole rongegi! millega siis sõita? juba aastaid ei suudeta 
taastada liiklust lõuna eestis,narva liinil näiteks. 
rongiga ei saa balti maadesse ega lähimasse maailmalinna 
peterburi! euroopast pole mõtet unistadagi. 
mulle tundub,et eraomanikke see ei huvitagi! raha saavad 
nad niigi piisavalt (oma taskusse).  
ja mis eraomand see siis ongi,kui rongid sõidavad ainult 
tänu riigi dotatsioonidele!!!  
kus on kõik see,millest räägiti enne erastamist? 
ühistranspordil on lastud minna omapäid, samal ajal 
vahutades demagoogilistest avaldustest näiteks 
rongiliikluse mõttetusest!!ja seda on teinud meie ministrid 
jt kõrged tegelased,kelle ülesandeks peaks olema hoopis 
nende arengule mõelda! 
Soobel 
2005-08-25 22:23:42
 1. Miks otsustas Keskerakond koos Reformierakonnaga omal 
ajal jätta riigidotatsioonist ilma Edelaraudtee liinid, mis 
käivad Eesti raudtee infrastruktuuri pidi? Nagu mäletame, 
katkes selle hetkega rongiühendus Tallinna ja Tartu vahel 
ja ka lõunaeesti liinidel, korralikult taastatud pole seda 
seniajani. Kuna isamaalane Jürgenson juhtus neil hetkil 
teedeminister olema, sai rahva viha kaela just Isamaa, 
Keskerakonna aktivistid läksid kagueestisse rongiliikluse 
heaks allkirju koguma... 
 
2.Levivad kuuldused, et kommunikatsiooniminister Savisaar 
olla andnud Edelaaraudteele loa Pärnu-Mõisaküla raudtee 
hävitada. 
 
Muidu oleks Keskerakond tore erakond jah, aga miskipärast 
siin artiklites räägitakse üht asja, tegelikkuses tehakse 
teist aasja. Niimoodi meenuvad mulle kiimalise kirikuisa 
sõnad :"Käige minu jutu, mitte tegude järgi!" 
COPY 
2005-08-26 21:36:43
 IML seisukoht valimisteks 
 
I ÜHISTRANSPORT 
1) Säilitame Tallinnas trammi- ja trolliliikluse. Samas 
alustame Euroopa Liidu vahendite toel Lasnamäe ja 
Mustamäe vahelise kiirtrammiliini rajamist. 
2) Hoiame käigus tramme, trolle ja enamkasutatavatel 
liinidel kulgevaid busse iga päev kella üheni öösel. 
Hoolitseme selle eest, et igas peatuses (sh seal, kus 
väljuvad linnalähiliinide autobussid) oleks üleval 
sõidu-plaan, 
milles sisaldub ka teave vastaval liinil madalapõhjalise 
sõiduki kulgemise aegade kohta. 
3) Panustame senisest enam puhtuse ja turvalisuse tagamisse 
ühissõidukites. 
4) Võimaldame kooliõpilastele ühistranspordis tasuta sõidu: 
I kuni IX klassi õpilastele 1. septembrist 2006 
ja gümnasistidele  1. septembrist 2007. Tasuta sõitu 
ühistranspordis võimaldame ka vormis ajateenijatele. 
Kõrvuti uute sõidusoodustustega säilivad kõik senised 
soodustused. 
5) Nõuame bussi-, trolli- ja trammijuhtidelt kõrget 
liiklus- ning teeninduskultuuri. Samas näeme ette 
vahendid sõidukijuhtide palkade hoidmiseks arvestataval 
tasemel, võimaldamaks neile motiveerivat tööd  Tallinnas. 
 
Sotsiaaldemokraatide tegevus: 
 
Meie eesmärgid: 
 
* Vähendada autostumist kesklinnas 
* Parandada ühistranspordi kvaliteeti 
* Parandada kõnni- ja jalgrattateede kvaliteeti 
* Uute keskkonnasäästlike alternatiivide leidmine 
 
Praegune linnavõim matab sadu miljoneid kroone aastas 
autoteede laiendamisse, suurendab kesklinnas autode 
käsutuses olevat linnaruumi ja soosib sellega kesklinna 
autostumist (näiteks Tartu mnt laiendus, Tondi tänava 
laiendus). Üks asi on tänavate remont ja uute tänavate 
ehitamine, teine aga tänavate asemel magistraalide rajamine 
südalinna. Jalakäijatele jääb sageli nende magistraalide 
ääres, kõrval ja keskel üha napimalt ruumi, jalakäijaid 
suunatakse maa alla jne. 
 
Võtmeküsimused: 
 
* linnaplaneerimise tasandil: lõpetada piiratud linnaruumi 
ümberjaotamine kuluka (väheefektiivse) ja 
keskkonnakahjuliku individuaaltranspordi kasuks; 
* ressursside tasandil: eelisarendada ühistranspordi ja 
keskkonnasäästlikku individuaaltranspordi infrastruktuure 
(teed, transpordivahendid jmt); luua majanduslikud eeldused 
tarbimisharjumuste muutumiseks; 
* kasutajate tasandil: teadvustada elu viidavaid muutusi ja 
mõjutada väärtushinnanguid ühistranspordi ning 
keskkonnasõbralikuma individuaaltranspordi eelistamiseks 
 
 
Selleks: 
 
* viime linlaste seas läbi küsitluse, mille 
* põhjal esitame täpsustatud valimislubadused, 
* mida asume oktoobris Tallinna Linnavolikogu uues 
koosseisus ellu viima. 
Reformi lubadused 
26.08.2005 20:33 
15 minutiga südalinna - teed siledaks, liiklus sujuvaks ja 
ummikuvabaks 
 
* Muudame liikluse sujuvamaks rekonstrueerides suured teed 
- Tartu maantee, Peterburi tee, Männiku tee, Pärnu maantee, 
Merivälja tee, Sõpruse puiestee, Kopli tänava, Pae tänava, 
Nõmme tee ja teised ülelinnalise tähtsusega tänavad. 
* Ehitame uue ülekatte paljudele väiksematele lagunenud 
tänavatele. 
* Seame eesmärgiks liiklusummikute likvideerimise Haabersti 
kahetasandilise ristmiku, Põhja- ja Lõunaväila ning 
Lasnamäe trammiliini rajamisega. 
* Taotleme magistraalteede ja liiklussõlmede rajamiseks 
lisaraha Euroopa Liidu struktuurivahenditest. 
* Teeme tee-ehituse planeerimisel ja rahastamisel koostööd 
riigi ja naabervaldadega. 
* Karmistame teedeehituse kvaliteedinõuete täitmise 
järelvalvet, et rajatavad teed püsiksid kauem. 
* Muudame liikluse sujuvamaks, paigaldades täiendavaid 
suuna- ja infotahvleid ning joonides suuremate tänavate ja 
ristmike sõidurajad. 
* Toetame liikluskultuuri tõstvaid üritusi ning rajame 
liiklusohutuse tõstmiseks täiendavaid foore jalakäijate 
ülekäiguradadele. 
* Muudame Tallinna tänavad puuetega inimestele ja 
lapsevankriga liiklejatele kergemini läbitavaks. 
* Rajame koostöös erasektoriga täiendavad parkimismaju, et 
lahendada kesklinna parkimisprobleemid. 
* Tagame linnaelanikule kodu juures tasuta parkimise ka 
tasulises parkimisalas ning selleks väljastatava 
parkimiskaardi eest ei või võtta teenustasu. 
  
Rahvaliidu teesid 
 
Eestimaa Rahvaliit toetab ühistranspordi ja rattateede 
võrgu arendamist, sest läbimõeldud infrastruktuuri ja 
transpordisüsteemide kujundamine on linnade ja 
maapiirkondade arengu võti. Loodussõbralike 
transpordivahendite ja tänapäevase ühistranspordi toetamine 
loob eeldused nii puhta kui sotsiaalselt elamisväärse 
elukeskkonna kujundamiseks. 
 
Keskerakond 
 
Aastaid on kohalike teede hoid olnud alarahastatud. 
Kohalike omavalitsuste tulubaasis puuduvad piisavad 
vahendid tagamaks heal tasemel teede ja tänavate jooksev 
korrashoid ning remont, puudub raha investeeringuteks 
teeehitusse. 
 
Teeseadus sätestab kütuseaktsiisist osa vahendite 
eraldamise kohalike teede hoiuks  praktikas on see osa 
olnud väga väike, 2004.a riigieelarves 70 miljonit krooni, 
mis moodustab vaid 3,9% kütuseaktsiisist. Samas ei ole 
Vabariigi Valitsus riigieelarve koostamisel ja Riigikogu 
riigieelarve vastuvõtmisel järginud Teeseaduse sätet, mis 
nõuab 75% kütuseaktsiisist laekunud vahendite eraldamist 
teede hoiule. Seepärast viidatakse rahapuudusele, mis ei 
võimalda eraldada kohalikele omavalitsustele piisavalt 
vahendeid. Rahapuudusel kohalike teede ja tänavate olukord 
halveneb pidevalt ja selle parandamine nõuab tulevikus 
kordades rohkem vahendeid. 
 
Lähtudes ülaltoodust on Eesti Keskerakond kohalike teede 
hoiu rahastamise küsimuses järgnevatel seisukohtadel: 
 
1. Vastavalt Teeseadusele eraldada riigieelarves teede 
hoiuks 75% kütuseaktsiisist laekuvatest 
vahenditest. 
2. Sätestada Teeseaduses kohalike teede hoiuks 
kütuseaktsiisist vahendeid järgmise kasvava 
graafikuga: 2005.a.  15% (315 miljonit krooni); 2006.a.  
20%; 2007.a.  25% ja alates 
2008.a.  30 %. 
3. Teeme Riigikogu Keskerakonna fraktsioonile ettepaneku 
otsida Riigikogus toetust fraktsiooni 
poolt algatatud vastavasisulise Teeseaduse muutmise seaduse 
eelnõule ja teha kõik selleks, et eelnõu võetaks vastu 
seadusena.  |